Tuesday, December 30, 2008

Untungnye aku.....

Tadi baru kejap aku kuar dgn kawan satu skolah aku g merayau cari kasut kulit..ye la aku kan nak INTRA(industrial Training)...nak ngadap student kenalah smart.aku INTRA kat ILP Muar..tempat aku buat sijil dulu..mesti panas je Pengajar aku dulu bile aku duk sebelah diorang nanti..huhuh..dulu marah2 aku skarang sama level..last kitorang benti kat Jusco..tapi aku tak tau kat mana..aku buta jalan KL ni.

lepas dapat beli kasut n dia borong baju kemeja (murah katanya..)..kitorang pun caloh balik la..membe aku ni sempat singgah kfc beli cheezy wedges..dah lapa sgt kot...kitorang nak makan tapi masalahnye tak tau nak makan ape...duit bukan soalnye tapi semua dah merasa!!..agak berlagak ayat aku kan..hehehe...dengan dia ni lah aku makan mewah2.....dia tak pernah merungut klo aku order makan sampai beratus2 pun....bukan maksudnye kitorang tak makan kat kdai mamak...kitorang tau asal usul...tapi ikut angin dia la..aku follow je org payung kan...adalah mustahil klo aku kata aku mati tak makan kat KL ni sbb bile aku takde duit je msti aku g ari makan kat umah dia kat Bandar Baru Sentul...tak pun dia bawak la aku g makan entah mana2 tempat entah...

kelmarin je dia bwak aku dgn kawan2 lain makan kat restoran Kunang-Kunang...dekat rm200 gak la abes...murah rezeki dia....dia tak pernah berkira dgn aku.....
terbukti dia kotakan janji dia dulu...'aku ingat jasa ko'..
masa skolah kitorang mmg rapat sbb main volleyball sama2,sama2 pakai spek,sama2 kidal,sama2 jadi coach under 15.........tapi yang takleh blah nye...dia selalu wat spoil dgn family dia yang membolehkan dia dihalau dari umah...dan aku lak tak pasal2 menjadi teman serempat dgn dia..tak smpai hati nak tengok dia rempat sorang...banyak tempat aku merempat dgn dia...klo dibanding dgn pengemis tu pengemis lagi selesa sbb ada bantal...ada sekali tu cuma ada rm2 je nak makan...termenung gak lah pikir camana nak makan...mmg seksa sgt nak makan klo diingat 6-7 tahun yang lepas...

ALHAMDULILLAH...segalanya berubah sekarang...dgn izin Allah rezeki tu ada je memanjang....amin.esok ntah mana tempat2 pelik dia nak bawak aku..

No comments: