Saturday, May 18, 2013

JANGANLAH TERLAMPAU SANGAT ..

Gambar sekadar hiasan

Tengah aku sedap meratah rangka ayam yang aku beli kat pasar malam tadi , sambil2 tu kawan2 pun menjamah leher ayam yang aku beli , sengaja aku beli lebih sebab dapat la makan kongsi-kongsi . tapi selera aku terbantut dek kawan aku yang bergaduh dengan awek dia dalam telefon . bergaduh tu normal la . yang tak normalnya kenapa sampai nak di'babi'kan awek tu . dimaki hamun macam murah sgt maruah nya . Aku tak sanggup nak mendengar lagi banyak caci maki , aku angkat kaki masuk ke dalam office . entah kenapa aku sedikit terasa dan agak marah . aku cuba letak diri aku pada diri awek dia . Yes . sedih kot kalau nak bermanja agaknya tapi dapat caci maki . 

orang lain mencari kasih , tapi yang ini macam tak tahu nak hargai . aku takde hak nak masuk campur dalam hal dia walaupun ada kawan2 yang suruh aku nasihatkan both side . bagi aku diorang yang kena settlekan . dua2 kena komunikasi kalau nak selesaikan masalah ni . dua2 pun tak boleh letakkan ego setinggi gunung everest . 

apapun aku tetap tak setuju cara makian tu dalam cara diorang nak selesaikan masalah . cuba bayangkan yang kena tu mak kita ke , adik atau kakak kita , ha camana? sedih bhai aku mengadap tadi . harap dak pompuan tu tau apa nak buat . 

#apa la cerita rangka ayam aku kat luar tu

No comments: