Wednesday, April 11, 2012

PERUBAHAN HORMON AGAKNYEE. . . . .


Masalah utama aku sekarang adalah bangun lewat pergi kerja . walaupun takde effect apa2 sbb hakikatnya aku lah bos , tp ini satu amalan kerja yang tidak sihat . aku dapat rasakan antibody dalam badan aku ni makin slow . adakah disebabkan aku kurang bersukan ataupun penggunaan otak yg ekstrem . and yes , aku sedikit rasa tidak selesa dengan bebanan kerja . aku taknak sebut ia sebagai tekanan , macam berat sgt lak , aku rasa takde lah berat sgt kerja yang aku buat kalau dibandingkan dgn bahtiar ( Penasihat aka boss besar ) . so mulai hari ni walaupun mcm poyo je kan tp aku pasang niat nak bangun awal . supaya bnyak kerja aku leh wat . mmg betul aku masuk kerja 930 blik kerja kul 11 mlm tp kalau melibatkan untuk aku ke office2 lain masalah sbb diorang ikut office hour bekerja . 


Aku seolah2 imun pada jam loceng . bunyik la satu jam pun belum tentu dapat bangun kan aku . yang kejutkan aku pagi2 selalunya adik ponpuan aku . itu pun menjerit kuat2 baru aku bangun . rasa mcm nak bela ayam laa.


dan yang paling masalah ialah entah bape juta kali subuh aku langgar . aku berdoa Allah gerakkan lah hati aku setiap pagi untuk aku tunaikan tangungjawap aku yg satu ni . 


Aku dah kena start berubah . kena bangun awal . dulu masa diploma ok je tido 4 jam cukup . sekarang ni kalo tak 7 jam tak leh lak . need to do somethhing . . . later.

No comments: