Sunday, January 15, 2012

Journey to the south

Jumaat ari tu papa call soh balik sebab mak demam . aku malas nak blik . wat keje kat opis lagi feel . tapi bile fikir balik sementara ada mak bapak ni balik la kan . kita pon tak tau bile Allah nak amik diorang balik . Aku amik bas balik sbb road tax lom bayar + malas . yang paling aku malas kena amik bas kat Terminal Bas selatan (TBS) . aku mmg tak pernah ke sana . aku redah je la lepas tnye kakak aku jalan . 

KAGUM ...
itulah perasaan aku bile sampai ke TBS ni . dah macam airport dah . sistem beli tiket pon sgt lah canggih siap ada nama gua lagi kat situ . so orang takleh curik tiket aku..hahaha .



Ni ruang menunggu bas . yang paling penting ada air cond dan bebas asap . kalau rajin boleh main tukar2 tempat duduk . kerusi ni besi so klo duduk bontot sejuk..haha

 tak yah huru hara nak tanya kat kaunter dah sampai ke belum bas . kat skrin tu terpampang dah . klo tanye gak memang mintak kena maki la
ni la bas cepat ekspress yang aku rasa selesa la . nasib aku baik la dapat seat yang besar . kalau bas lama seat dia kecik2 .. 

Kat umah bapak gua soh gua bercucuk tanam lak kan . takpe la . lagi sebulan gua leh tuai hasil ni .at least ada gak keje gua buat...=D




ni panorama yang aku sempat rakam masa balik tadi . nak trun bas pon rebut . macam la bas tu set masa sape lambat kena anta balik kampung semula . haiss....


berbaloi gak aku balik . abes duit pon tak sampai 100 . klo naik kete cecah2 gak la kan . leh blik naik bas lagi ni .

No comments: