Wednesday, February 1, 2012

Damailah kau di sana . . al - fatihah

*sorry kualiti gambar kureng sbb copy paste dari fb anak dia , sharol . 


Mak cik , makcik selalu gelakkan saya sbb belajar tak abes2 .

sampai sekarang saya ingat lagi ayat makcik " agaknye sampai telur jenggo melayot la yek jenggo blajo " . kalau
 teringat ayat makcik mesti saya tergelak . 

dari saya kurus masa sekolah sampailah saya membesar dengan sihat saya masih sempat lagi rasa masakan
 makcik bila ikut sharol jengok makcik kat kampung . borak dengan makcik ni best sbb makcik klo borak siap dgn 
gaya bagai . bila nak blik je mesti makcik bawakkan bekal pastu makcik suka pesan " berkawan elok2 " .

Allah lebih sayangkan makcik , tak sangka cepat betul makcik pergi . rasa macam baru je jumpe makcik beberapa
 bulan lepas . saya pasti ramai yg merasai pemergian makcik terutamanya anak2 makcik .

kalaulah berpeluang , saya nak mintak halal makan minum selama saya kenal makcik . saya tak pernah marah dgn
 gurauan makcik dan saya halalkan semuanya . saya sayang makcik macam mak saya sendiri .

dah takde lagi gurau senda makcik , dah takde lagi lauk pauk yang meriah bile saya jenguk makcik .

Ya Allah , tempatkan dia dalam golongan mereka yang kau redhai . damai lah kau di sana .

Terima kasih makcik .

No comments: