Monday, January 5, 2009

Aku teringat....

kebelakangan ni aku selalu teringat betapa aku bodoh apabila mengadap dengan makhluk unik ciptaan tuhan....kaum Hawa....

aku teringat..
bila mana sayang aku mengatasi segala2nya...
aku lupa pesanan ibu bapa.
segala yang patut ku lakukan ku biarkan lupa
segala yang wajib ku abaikan semuanya..
sekali sekala aku jadi derhaka..
kerana di turutkan sgt alunan cinta...

aku teringat...
bila mana sayang aku mengatasi segala2nya...
jiwaku yang seteguh konkrit jadi serapuh kertas tiba-tiba
keegoan ku yang dasyat ku buang entah ke mana..
di maki dihamun di lakukan semahunya..
aku hanya mampu tunduk..kerana cinta adalah segalanya
aku rela kerana si dia..

aku teringat...
bila mana sayang aku mengatasi segala2nya
aku cuba pertahan kasih sayang yang aku bina
kerana aku amat faham betapa sukarnya kasih untuk dibina
betapa buruk pun situasi aku tetap pertahankannya
biarpun telah 'dibuang' banyak kali tapi aku tetap ada harapan untuk dipercaya...

aku teringat...
bila mana sayang aku mulai pudar tanpa dipinta..
ku buang jauh2 segala yang indah tentang cinta..
ku tak mahu yang ada tentang cinta
ku benci bila yang tidak menjadi itu cinta...
kali itu aku menyahut cabaran itu dan tak mungkin aku berpaling lagi..
tapi aku kurang mengerti
mengapa aku dicaci lagi sebelum pergi..
yang selamanya aku tidak kan bahagia biar mentari dan bulan silih berganti..

aku teringat sekarang..
mungkin sumpahannya menjadi
atau aku yang terlalu berfantasi..

dan hanya padamu aku mengadu..

Ya Allah,
andai dia kau ciptakan untuk ku...permudahkanlah
andai dia bukan untuk ku..permudahkanlah juga..
semoga segala yang indah yang terbaik untukku..Amin.

2 comments:

nazzaman said...

salam... baik ko ckp mane ko copy ayat ni??
jgn lak ko kate ko yang karang.... aku tak caya!!!!!

prof_jenggo said...

AKU YANG KARANG LA...dah itu yang jadi kat aku....