Wednesday, January 8, 2014

jangan diharap budi dibalas ..

aku dah lama tak menaip sbb aku memang takde mood . aku ingtkan bila aku dah full time student aku akan ada lebih masa , rupanya silap .. sampai takde masa aku dibuatnya .

sekarang aku cuma menjalani kehidupan yang sangat biasa , wallet kosong , kawan pun hampir takde . yang tinggal ni pun yg betul2 susah senang . bagus lah , senang nak manage .

kerjaya aku musnah dek kesilapan aku sendiri . terlalu letak harapan tinggi + tak pandai mengurus . aku bukan nak menunding jari , tapi ke mana mereka bila aku mentadbir , kenapa tidak ditegur mana yang silap , bukan ke kita sama-sama mentadbir? aku tak kata aku tak salah , tp dalam konteks dan keadaan ini , bukan kita sama2 silap ke . kau silap sbb tak sama2 tadbir dan tegur mana yg silap dan aku salah dalam urustadbir .? dalam percaturan ini aku tersilap , tapi itu bukan tiket untuk dijaja aib aku ke serata Malaysia . mungkin boleh puaskan hati sesetengah pihak tp ingt janji Allah tu kan pasti . Allah ckp jgn bukak aib org lain , klo tak nanti Allah akan bukak aib kita . tak takut ke?

aku cuba bina jalan baru untuk teruskan jalan yg aku pilih , aku cuba berubah untuk jadi yg lebih elok dari sekarang , aku sedar salah aku . Inshaallah takkan aku ulang lagi silap yg sama .

aku terjatuh lebih teruk dari yang aku fikirkan , kau tak tahu apa yg aku hadap , jangan kau mudah je nak hakimi aku . kau tanah aku pun tanah .

No comments: