Friday, March 22, 2013

A hard day today

start dari pagi tadi sejak bangun aku dah terasa tak sihat . yes , aku demam . tapi gagahkan jugak ke tempat kerja..kerja berlambak menanti . dalam seminggu ni mengadap  paperwork je .. tak cukup dengan tu naik turun UniKL nak settle pasal royalty . dapat la settlekan dgn lawyer akhirnya .. cuma ke tunggu president cakap yes je memang satu UniKL aku pusing .

itu soal koperasi , selagi aku pengerusi maka segala urusan masih lagi di bawah aku .. serius aku tak larat .. kalau dikirakan otak aku digunakan 17-21 jam sehari .. bg aku tak cukup sbb bnyak perkara aku takleh nak settle , samada masa tak cukup atau kerja aku bnyak sangat . mungkin susunan waktu aku tak berapa bagus agaknya . tapi takleh nak give up . aku spend kan masa sehari aku sepadat2 nya . pada koperasi dan juga company .. bezanya di sini aku tauke dan juga kuli .. banyak perkara aku kena ammbil peduli terutamnya soal kewangan . banyak orang di luar sana ingat bila kita dah ada company sdh bhd maknanya kita dah kaya . silap tu , nak maintainkan bukan perkara main2 . di situ la cabaran tu mula . soal family belum lagi selesai . aku bukan ketua keluarga tapi aku sudah pikul tanggungjawap ni dari dulu lagi .. abg sulung aku dah dgn hidupnya , kakak aku juga dgn hidup dia . adik laki masih belajar dan adik perempuan aku bekerja dgn aku sendiri .. automatik jatuh kat aku kan . aku tidak mengeluh , aku tak kisah pun tp kadang2 terasa semua ni di luar kemampuan aku . aku dah rasa macam guna jantung rechargable . tapi kadang2 aku rasa aku power , sbb klo demam pon aku redah gak .

esok nak setup kedai burger panggang . aku kena guna 1 hari suntuk tu untuk settlekan semua sbb malam kawan aku nk datang test . itu pun sumber untuk menampung segala kos . kena cepat sambar peluang . mintak2 Allah murahkan rezeki aku . dapatlah aku bantu family aku . aku tak perlukan orang lain untuk faham apa yang aku hadap , cukuplah kalau Allah tahu , biar dia kurniakan kesihatan pada aku . dapatlah aku usaha lebih sikit .

untuk tahun ni aku dah kena masukkan perihal kahwin . nampaknya ke arah serius . sebelum ni tak terfikir sgt  ,tp dah start bincang2 ni .. family pun tak tahu lagi ,malas nak serabut2 kan . nak kumpul duit lagi . tapi orang cakap kalau kita niat nak kahwin Allah murahkan rezeki kita .. itu pun dan cukup buat aku nk usaha lebih lagi . kalaulah jadi seperti yang dirancang .. mmg legend la kan .. 13 tahun punya cerita akhirnya bersatu . moga2 dipermudahkan . sebenarnya aku frust tadi , bila cerita kahwin ni pasaipa entah rasa happy lak...muahahahahaha...

Allah bagi aku bnyak ujian sbb dia tau aku leh ngadap .. supaya aku tak lupa DIA . ye aku tau aku bnyak dosa . ampunkan aku Ya Allah .. kurniakan family aku kesihatan supaya aku dapat balas jasa mereka . amin .

2 comments:

@HoNeybee@ said...

Semoga Allah s.w.t permudahkan urusan abg..aminn..(^_^)

Unknown said...

Alhamdulillah.. Sabr je lah Encik boss. Kami di Mitec pun terasa sibuknya sampai tak cukup tangan kami ni. huhuhu. Apa pun Terima KAsih sebab selalu tanya khabar dan melawat kami di sini. Nak tunggu ALK lain.. Biar saya nyanyi lagu " Harapan" dulu. hahaha. Kelakar memang kelakar.
Boss cepat2 kawin ye. Yuhuu